Danijos, Vengrijos ir Graikijos
Balandžio 26–30 dienomis Kauno Maironio gimnazijoje vyko ES paramos švietimui programos Comenius mokyklų partnerystės projekto „Non scholae, sed vitae discimus: ne mokyklai, gyvenimui mokomės“ (Nr. LLP-COM-DP-2008-LT-00163) paskutinis projekto susitikimas.
Susitikę mūsų gimnazijoje mokytojai aptarė besibaigiančio projekto rezultatus, jo naudingumą, poveikį mokyklai ir naujo projekto idėją. Svečiai lankėsi Kauno kameriniame teatre ir klausėsi vokalinio ciklo koncerto. Mokytojus iš Trikalos (Graikija) sužavėjo daininkės Jurgitos Šalčiūtės daina, atlikta graikiškai. „Tikrai nesitikėjome Kaune išgirsti šią retai kur nors kitur, ne Graikijoj, atliekamą dainą „– sakė IT mokytojas Nikosas. Taip pat mokytojai ir mokiniai aplankė Lietuvos Banko Kauno filialo muziejų, Jaunimo darbo biržą, dalyvavo Tautinės kultūros centre folklorinės grupės „Liktužė“ koncerte.
Apie projektą
Šis Comenius projektas atspindi gimnazijos bendruomenės siekį mokytis ir tobulėti visą gyvenimą. Kauno Maironio gimnazijos specialistai yra įgiję plačią tarptautinių projektų vykdymo patirtį. Esame atsakingi už šešių Europos Sąjungos šalių komandų veiklų koordinavimą.
Projekte dalyvauja šios šalys partnerės – Vokietija, Lenkija, Danija, Vengrija, Graikija, Lietuva.
Projekto tikslas – ugdyti mokinių socialinius (gyvenimo) gebėjimus, tobulinti mokinių ir mokytojų bendradarbiavimo įgūdžius.
Projekto įgyvendinimui naudojamos šios priemonės ir metodai:
- Patyrimo žaidimai (išoriniai ekspertai)
- Savitarpio pagalba (padedant mokytojams ir socialiniams darbuotojams)
- Edukaciniai moksliniai užsiėmimai (darbo grupė “Iš vaikystės į suaugusiųjų pasaulį”)
- Darbinės patirties įgyjimas (Europinių mainų pagrindu)
- Individuali socialinė pagalba (turintiems mokymosi ar elgesio sunkumų).
Projekto internetiniame puslapyje http://www.comeniusproject.07x.net/ talpinama naudinga informacija, gerosios patirties pavyzdžiai, ugdymo karjerai metodai, atrinkti projekto partnerių specialistų.
Kauno Maironio gimnazijos bendruomenės nariai aktyviai dalyvavo įvairiose projekto veiklose. II – IV klasių mokiniai ypač džiaugėsi įgiję darbinės patirties projekto susitikimų Vokietijoje ir Lenkijoje metu dirbdami ligoninėse, laivų statykloje, šokolado fabrike, mažose privačiose įmonėse. Projektas suteikė galimybę susipažinti su senaisiais amatais, populiariomis ar perspektyviomis profesijomis savo šalyje ir užsienyje.
Projekto naudingumas:
-
Dalyvaudami projekte mokiniai įgijo profesinio tikslingumo (motyvacijos), stengėsi pažinti savo asmenybę, pamokų metu ir popamokinėje veikloje nustatyti ir pasitikrinti, kokius polinkius ar gebėjimus jie turėtų ugdyti, tobulino charakterio savybes, reikalingas būsimam profesiniam lankstumui ir mobilumui.
-
Mokyklos ugdymo turinys, integruojant ugdymą karjerai, buvo papildytas karjeros plėtotei reikšmingais gebėjimais ir patirtimi.
-
Projekte įgyta patirtis ir metodai išsamiai pristatomi ir analizuojami tarptatutiniame Nordplus projekte „Drop out- Push out“, kurio tikslas išsiaiškinti iškritimo iš mokyklos priežastis ir teikti rekomendacijas karjeros specialistams apie metodus, taikomus įvairiose šalyse perėjimo iš mokyklos į kitą mokymo instituciją ar darbinę veiklą pakopoje.
Atsiliepimai apie projektą:
-
„Džiaugiuosi, kad projekte įgyti įgūdžiai – internetinio puslapio administravimas, bendravimas anglų kalba – bus naudingi ne tik mokykloje, bet ir gyvenime.“ – Justinas Asipauskas, III kl. gimnazistas
-
„Supratau, kad kiekvienas žmogus savo karjerą gali planuoti pagal savo karjeros planavimo žingsnius ir pasiekti tokių rezultatų, kokių nori… Tik pradėjęs eiti į gimnaziją aš svajojau būti bankininku. Jei anksčiau svajodavau apie labai gerai apmokamą darbą, tai dalyvaudamas projekte supratau, kad šiandien pasaulis vystosi itin sparčiai. Keičiasi profesijos, atsiranda daug įdomių ir naujų darbų. Jau žinau ir tikiu, kad dirbsiu man patinkantį darbą, nes tai – svarbiausias dalykas gyvenime. Gerai pamąsčius, tai rinktis teks nuolat, nes besikeičiant aplinkai, keičiasi ir galimybės, poreikiai. Todėl savęs pažinimas, profesinių galimybių analizė ir naujų tikslų kėlimas tūrėtų būti nuolatinis procesas. ” – Kristijonas Sakalauskas, IV kl. gimnazistas.
-
„Projektas skatina darbuotojų motyvaciją, stiprina tarpusavio ryšius. Neabejoju, kad projekto veikloje įgytos žinios ir įgūdžiai sąlygos ne tik efektyvesnį darbą, bet ir dar malonesnę bendradarbiavimo atmosferą darbe.“ – Irma Palaimaitė, gimnazijos psichologė.
-
„Susipažinau su užsienio partnerių patirtimi apie jaunimo motyvaciją ir integraciją į darbo rinką. Šios žinios praplėtė mano akiratį ir padės tiesioginiame darbe“. – Aurelija Naseckaitė, Profesinio konsultavimo koordinacinio centro vedėja, Kauno Maironio gimnazijos ugdymo karjerai specialistė.
-
„Ką daro žmogus netekęs darbo?.. Pirmadienį eisim į darbo biržą, taigi ir sužinosiu. Aišku, ten ne pati linksmiausia vieta pasaulyje, bet… Visgi, turbūt įdomiausia buvo, kai lankėmės Trikalos IT centre ir stebėjome, kaip galima gydyti ir stebėti ligonį per atstumą,“ – Kristina Leščiukaitytė, III kl. gimnazistė.
-
„Dirbau Liubeko ligoninėje… Mano partneris užsikrėtė virusu, aš ne, nes nenusiimdavau kaukės. Dabar žinau, kad saugumas darbe – ne pats paskutinis dalykas“, – Edgaras Šimulevičius, III gimnazijos kl.
Projekto partneriai: