Kauno Maironio universitetinė gimnazija

Gimnazistai gilina kompetencijas taikydami vizualinio mąstymo strategijas

  • Paskelbta: 2025-12-09
  • Kategorija: Renginiai

2025 m. rugsėjo–2026 m. sausio mėnesiais gimnazijoje vykdomi literatūros pamokų užsiėmimai, kuriuose taikomas vizualinio mąstymo strategijų (VMS) metodas kartu su MO muziejaus šiuolaikinio meno edukatoriais. Mokiniai ugdo kūrybiškumo, kritinio mąstymo, komunikavimo, bendradarbiavimo ir emocinio raštingumo kompetencijas, susipažįsta su modernaus ir šiuolaikinio meno kūriniais, integruoja juos į ugdymo procesą bei dalyvauja integruotose pamokose muziejuje.

Susitikimuose gimnazijoje ir Kauno bienalėje su MO muziejaus edukatore Jolanta Dumbliauskiene mokiniai stiprino kūrybiškumo, kultūrinę, komunikavimo, pilietiškumo ir kritinio mąstymo kompetencijas, ugdė bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Taikant VMS metodą nagrinėtos socialinės-emocinės kompetencijos, kultūrinio sąmoningumo, lyčių lygybės ir socialinės įvairovės temos. Mokiniai mokėsi kūrybiškai interpretuoti meno kūrinius, vertinti jų kontekstus, sieti su literatūra ir platesniu kultūriniu lauku. Edukacijų metu lavino gebėjimą mokytis per patirtį, tyrinėjimą ir refleksiją, ugdė savarankišką mąstymą, klausimų kėlimą, argumentuotą nuomonės pagrindimą bei skirtingų perspektyvų vertinimą.

Įgytas žinias ir patirtis mokiniai gilino 2025 m. gruodžio 5 d. edukacinėje išvykoje į MO muziejų Vilniuje, kur buvo kuriamos kultūrinio ugdymo tradicijos, ieškoma naujų ugdymo būdų ir vertinamas veiklų prasmingumas. Iš pradžių mokiniai susipažino su muziejaus ir aplinkos erdvėmis, paskui apžiūrėjo naują ekspoziciją „Amžinai laikina“, kurios esmė – tai dialogas tarp meno istorijos ir šiandienos, tarp „tada“ ir „dabar“, tarp „taip“ ir „kitaip“. Mokiniai buvo skatinami pamąstyti, ką apie meno kūrinius ir jų žiūrovus pasakoja dailės istorija, kai ją suvokiame ne vien kaip stilių ar epochų kaitą, o kaip žmonių pastangas suprasti save pasaulyje. Jie ne tik apžiūrėjo parodoje pristatomus kūrinius, kurie apima laikotarpį nuo vėlyvųjų Viduramžių iki šiuolaikinio meno, tačiau patys bandė interpretuoti reginius, juos sieti su įvairiais kontekstais. Energingoji edukatorė  Jolanta labai išradingai leido mokiniams įsitikinti, kad praeities, dabarties ir ateities pojūtis – parodos stuburas, aplink kurį dėliojamas pasakojimas apie tai, kaip suvokiame savo vietą ir veikimą pasaulyje, kaip apibrėžiame savo tapatybę, kaip suprantame meilę, kaip bandome paaiškinti tai, kas nepaaiškinama, kaip išgyvename laiko tėkmę. Mokiniai noriai įsitraukė į veiklas, bendradarbiavo, drąsiai išsakė savo įžvalgas. 

Nuotraukos:
Rasa Grigaitytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas