Per papildomas mokslo metų dienas birželio 11–14 dienomis mūsų gimnazijoje, kaip ir kitose šalies mokyklose, buvo suplanuotos ir kruopščiai parengtos netradicinės pamokos, įtraukusios gimnazistus į ne visai įprastą praktinę ir kūrybinę veiklą gimnazijos erdvėje ir už jos ribų. Gimnazijos bendruomenė šią savaitę nutarė skirti vis kitai ugdymo(si) sričiai.
Pirmadienis, birželio 11 diena, buvo skirta biomedicinos mokslo sričiai. Šią dieną visi I–III klasių gimnazistai dalyvavo „Linksmosios gamtorinos“ užsiėmimuose, kurie buvo suskirstyti į skirtingų gamtos mokslų (biologijos, chemijos, fizikos) ir kūno kultūros stoteles. Biologijos stotelėje „Smalsiukai“ I–II klasių gimnazistų komandos, pasirinkusios vieną ekrane rodomų vaizdinės medžiagos sritį su organizmų ir gamtos reiškinių apibūdinimu, turėjo atpažinti organizmus ir biologinius reiškinius, „Desmurgijos šalyje“ – praktiškai įrodyti pirmosios pagalbos teikimo ir sveikatos įgūdžius, „Paslapčių kambaryje“ – sudėjus biologijos ir medicininių objektų dėlionę, įvardyti atpažintą objektą. Fizikos stotelėje „Plūduriukai“ komandos eksperimentiniu būdu turėjo nustatyti Archimedo jėgą, nurodyti, nuo ko ji priklauso, stotelėje „Trintukai“ – nustatyti trinties jėgą, stotelėje „Elektriukai“ – sujungti įvairias elektros grandines ir ekspermentiniu būdu analizuoti Omo dėsnį. Stotelėje „Cheminis loto“ komandos nariai su ausinėmis, iš lūpų tariamų žodžių turėjo nurodyti įvardijamą chemijos sąvoką, „Chemijos labirinte“ – atpažinti demonstruojamus Lietuvos chemijos pramonės įmonių logotipus ir pateikti tos pramonės šakos produktų pavyzdį, „Elementų šalyje“ – iš lapeliuose pavaizduotų simbolių, skaičių ir ženklų sudėlioti 5 chemines formules. Kūno kultūros stotelėse „Vikriosios rankelės“, „Riedėk, riedėk, kamuoliuk“, „Sakalo akis“ komandos rungėsi smiginio, kamuolio valdymo, greičio rungtyse. Kiekvienoje stotelėje komandas stebėjo, padėjo užduotis atlikti III klasės gimnazistai, komandoms už atskiras rungtis skirdami numatytą taškų skaičių. Penktoji pamoka buvo skirta refleksijai, paskelbti rezultatus ir apdovanoti komandas.
Antradienis – tiksliųjų mokslų diena. I klasės gimnazistai pirmą pamoką gimnazijos kieme atliko praktines užduotis – matavo pastatų aukštį, atstumą, skaičiavo santykinį dažnį; antrą pamoką aktų salėje susitiko su gimnazijos direktore, trečią – dalyvavo mintinio skaičiavimo mokykloje „Menaras“, konstravo Lego robotus; ketvirtą – sporto salėje dalyvavo Žmogaus saugos užsiėmimuose, o penktą – ekonomikos „Protų mūšyje“. Antrokai pirmą ir antrą pamoką konstravo Lego robotus, žaidė X-boxs Kinect kompiuterinius žaidimus, dalyvavo projekte „Erdvinių figūrų konstravimas“, žaidė „Monopolį“. Vėliau, kaip ir pirmokai, žiniomis rungėsi viktorinoje, praktinių įgūdžių sėmėsi Žmogaus saugos užsiėmimuose. Trečiokai pristatinėjo kūrybinius darbus, sprendė įdomias matematines užduotis, matematinį loto, dalyvavo Protų mūšyje ir Žmogaus saugos užsiėmimuose, susitiko su gimnazijos direktore.
Trečiadienis buvo skirtas humanitarinių mokslų dienai. Pamokų pradžioje (1 ir 2 pamokos) vyko netradiciniai, praktiniai lietuvių kalbos užsiėmimai. Pirmokai „matavosi žurnalistų kėdes“ – dalyvavo projekte „Laikraščio leidyba“. Klasėse susiskirstę grupėmis ir išklausę pasiruošusių trečiokų aiškinimų apie interviu žanrą, turėjo pasirinkti juos dominančią temą, susirašyti respondentams tikslingus klausimus, susirasti interviu kandidatus, užrašyti atsakymus. Apipavidalinus visą grupės darbą kaip laikraštį jį pristatyti klasės draugams. Antrokai lenktyniavo trečiokų paruoštoje ir vedamoje viktorinoje „Žaidžiu žodžiu“. Trečiokai dalyvavo projekte „Reklamų kalba“. Iš anksto pasiruošę, atliko tyrimą netoli mokyklos esančiose gatvėse, užrašydami taiklių ir netaisyklingų reklamų pavyzdžius. Vėliau juos suskirstė, aptarė ir pristatė klasėse. Trečia ir ketvirta pamokos buvo skirtos užsienio kalbai. I ir II klasės gimnazistai dalyvavo orientaciniuose žaidimuose anglų kalba Vilniaus gatvėje, edukacinėse ekskursijose Kauno Rotušėje, LR Istorinėje Prezidentūroje. Gilino žinias rusų kalbos viktorinoje „Atspėk žodį“, vokiečių kalbos – „Ką žinai apie vokiškai kalbančias šalis?“. Trečiokai žaidimų kambaryje lavino kalbėjimo ir klausymo gebėjimus; žaidė leksikos ir gramatikos kartojimo žaidimus Kahoot sistema; atliko praktines sinchroninio vertimo anglų kalba užduotis KTU Socialinių, humanitarinių mokslų fakultete. Penktoji pamoka buvo skirta menams: I klasės gimnazistai kūrė koliažą, II ir III linksmai laiką leido atlikdami skirtingas Karaokė užduotis.
Birželio 14-oji – išskirtinė istorinė diena mūsų šaliai – buvo skirta socialiniams mokslams. Pirmą–antrą pamokas gimnazistai kieme dalyvavo karjeros praktiniuose užsiėmimuose „Komandos formavimas ir bendro rezultato siekimas“, rungėsi geografijos proto mūšyje „Aš ir geografija“, aktų salėje žiūrėjo ir aptarė filmą „Gerumo stebuklas“. Trečia pamoka aktų salėje visiems mokiniams buvo bendra – „1940 m. birželio 14 d. didysis trėmimas“, tai ir užduotys grupėmis, ir susitikimas su knygos „Dalia“ autore Dalia Kotryna Baliutavičiene.Tuo pat metu dalis gimnazistų dalyvavo atminimo lentos žuvusiam tremtiniui, Nepriklausomos Lietuvos šviesuoliui, buvusiam „Aušros“ valstybinės mergaičių gimnazijos direktoriui Kazimierui Jokantui atidengimo renginyje. Ketvirtą pamoką gimnazistai skyrė pilietinei iniciatyvai „Raktai iš paliktų namų“, kurios metu mokiniai pagal pateiktas skirtingas užduotis turėjo surinkti medžiagą apie trėmimus ir jų pasekmes, o penktą pamoką ją apibendrinti ir pristatyti.
Taip prabėgo dar viena intensyvi birželio pamokų savaitė. Apie jos tikslingumą pasigirsta įvairių mokytojų ir gimnazistų nuomonių. Nors mokytojams, ruošiantis netradiciniams užsiėmimams, darbo reikia įdėti daugiau, galima matyti ir prasmę bei naudą moksleiviams. Jei norime išmokyti gimnazistus kūrybiškumo, pilietiškumo, negalima apsiriboti vien teorinėmis žiniomis