Renkamės sritį
Būsimiems gimnazistams
Gimnazijoje besimokantiems mokiniams sudaroma galimybė pasirinkti ugdymo(si) turinį pagal savo gebėjimus, polinkius, būsimą studijų sritį, kryptį bei profesiją. Klasės sudaromos pagal sritis: humanitarinių mokslų ir menų, socialinių mokslų, biomedicinos mokslų ir technologijų.
Kad būtų lengviau pasirinkti ugdymo(si) sritį, siūlome atlikti testą. Metodikos sudarytojas E. Klimovas suskirstė profesinę veiklą į 5-ias sritis pagal pagrindinį darbo objektą:
- Srityje „Žmogus ir gamta“ susiduriama su gyvūnais ir augalais, mikrobiologiniais procesais. Šios srities profesijų pavyzdžiai gali būti: hidromelioratorius, sodininkas, mikrobiologas, agronomas ir pan.Šią sritį būtų galima priskirti biomedicinos mokslų sričiai.
- Srityje „Žmogus ir technika“ dirbama su technikos objektais: mašinomis, mechanizmais, medžiagomis, energija. Profesijų pavyzdžiai: mašinistas, metalo apdirbimo staklininkas, programinio valdymo staklių operatorius, inžinierius, inžinierius technologas, radiotechnikas ir pan.Šią sritį būtų galima priskirti fizinių mokslų sričiai.
- Srityje „Žmogus ir žmogus“ dirbama su žmonėmis ar jų grupėmis, kolektyvais. Profesijų pavyzdžiai gali būti: gydytojas, slaugytoja, pardavėjas, socialinis darbuotojas, dėstytojas, mokytojas, ekskursijų vadovas ir pan.Šią sritį būtų galima priskirti socialinių mokslų sričiai.
- Srityje „Žmogus ir ženklų sistema“ perdirbama informacija (žinios), pateikiama ženklų, šifrų, kodų, skaičių, dirbtinių ar natūralių kalbų forma. Profesijų pavyzdžiai: redaktorius, bibliografas, vertėjas, buhalteris, braižytojas, tekstų maketuotojas ir pan.Šią sritį būtų galima priskirti technologijų mokslų sričiai.
- Meniniai vaizdai, jų dalys, elementai ir savybės – tai srities „Žmogus ir meninis vaizdas“ darbo objektai. Profesijų pavyzdžiai: apdailininkas, dailininkas dekoratorius, drabužių modeliuotojas, muzikos instrumentų derintojas, kompozitorius, rašytojas, šokėjas ir pan.Šią sritį būtų galima priskirti humanitarinių ir menų mokslų sritims.